052-2457843

X

יום האישה הבינלאומי נחגג מדי שנה ב8 למרץ, ובישראל מרבים להצטרף לשאר העולם ולחגוג גם את היום החשוב הזה.

אטרקציה מיוחדת ליום האישה
אטרקציה מיוחדת ליום האישה

תחילה קצת היסטוריה על מקורו של יום האישה הבינלאומי – היום התרחש לפני קצת יותר ממאה שנה, בשנת 1911, כשהוא לא שייך לקבוצה ספציפית, מדינה ספציפית או ארגון- אלא ממש לכל אישה באשר היא. כמו שעיתונאית בשם גלוריה סטיינאם אמרה פעם: "הסיפור על מאבק הנשים לשוויון אינו שייך לאף ארגון פמיניסטי ולא לארגון אחד אלא למאמצים הקולקטיביים של כל מי שחשוב לזכויות האדם". בעצם, יום האישה הבינלאומי קיים כדי לסמל שאתם יכולים לעשות מה שאתם יכולים כדי באמת לעשות הבדל חיובי עבור נשים בכל רחבי העולם, וכך גם בישראל.

מהי בעצם המשמעות של יום האישה הבינלאומי?

זהו יום שחוגג את ההישגים החברתיים, הכלכליים, התרבותיים והפוליטיים של נשים. יום של חגיגה גדולה שמסמנת קריאה לפעולה של הגברת השוויון המגדרי בעולם.
בעולם, סגול הוא הצבע העיקרי שמסמל עבור נשים צדק וכבוד, והצבע הלאומי של יום האישה, לצד הירוק שמסמל תקווה ולבן המייצג טוהר.

עם תחילת התעשייה שהשתלטה על העולם בתחילת המאה ה19, עלתה צפיפות האוכלוסין מבחינת האנשים, ואיתם קמו נשים בעלות דעות מנוגדות לעולם התעשייה, ואידיאולוגיות קיצוניות שהנשים התקשו להשמיע בכל מחיר, בעולם שהיה מלא בדיכוי נשים ואי שווין בכל אספקט אפשרי, מה שהנשים ניסו לשנות.

עם השנים, נשים החלו להיות עצמאיות ו״לצאת מהמטבח״, לעבוד, אפילו להצביע בבחירות ולרוץ לפוליטיקה, מה שלא קרה מעולם. גם נשים וגם גברים תומכים ברחבי העולם יצאו להפגנות בשביל להילחם על שווין הזכויות הבסיסי לנשים, ונגרם שינוי מהפכני בעולם, בעיקר בארצות אירופה.

עם הזמן גם נשות רוסיה הצטרפו למאבק החשוב הזה בערך בשנות מלחמת העולם הראשונה, וכך נקבע התאריך הבינלאומי הרשמי לחגיגות יום האישה שהוא עד היום 8 למרץ. משם הדרך הייתה בלתי נמנעת למדינות רבות בעולם, יחד איתם ישראל, שהצטרפו לחגיגות המכובדות של יום האישה מדי שנה.

כיום אנחנו רואים גברים רבים ושונים מתרבויות שונות ששמים כבוד ענק לכל נשות חייהם, האמהות שלהם, הסבתות, הבנות שלהם, אפילו עובדות, ומכירים במגבלות שנוצרו בימים עברו ותומכים בשינוי המתמשך עד היום.

סדנת קוקטיילים ליום האשה
סדנת קוקטיילים ליום האשה

במיוחד לכבוד יום האישה הבינלאומי, כך גם בישראל, נהוג לציין מדי שנה את היום הזה בחגיגות גדולות ולכבד את המעמד העולמי והמהפכני אליו הגיעו נשים עד היום הזה, מהפכה שבכלל אינה מובנת מאליו ואף ראויה להערצה! זיו מנור, מיקסולוג מומחה בתחום האלכוהול והברים, אשר מעביר סדנאות אלכוהול חוויתיות וייחודיות, מציע סדנה מדהימה לקבוצות של נשים שמעוניינות לחגוג בגדול את יום האישה, ולצאת עם זכרון מלא בחוויות ומתנות שוות.

תשמעי מה יש לזיו מנור להציע לכבוד יום האישה בישראל! בואי נדבר 📞 0522-457843

סדנת קוקטיילים מגניבה עם זיו מנור מייצרים חוויות

דברו איתי