זיו מנור במילויים אלכוהוליים לסופגניות

חנוכה הוא אחד החגים המושחתים. במיוחד בשנים האחרונות, כשיותר ויותר קונדיטוריות התחילו להעמיס על הסופגניות שלהן ציפויי גנאש וערימות קצפת (והרי זה לא שסופגניית שמרים מטוגנת רגילה, בלי כל התוספות והמילויים, הייתה מאכל בריאות…).
בקיצור, השאלה הקלאסית שאנחנו תמיד מדברים עליה בסדנאות אלכוהול, "איך ליהנות בלי להגזים", מככבת בחג הזה עוד לפני שהכנסנו את האלכהול לתמונה.
אבל אם כבר מדברים על שתייה נכונה, האמת היא שלביבות וסופגניות הן שידוך מצויין למשקאות אלכוהולים. השמן שבמאכלי חנוכה מהווה יתרון במקרה הזה, כי הוא ממתן את קצב ספיגת האלכוהול בגוף. לכן נשנוש סופגניות כשאתם שותים יכול לעזור להמנע מהשתכרות מהירה מדי, מתחושות לא נעימות של סחרור ולא פחות חשוב, מהאנגאובר למחרת. מי שצריך תירוץ כדי להרגיש פחות רע עם הסופגניה השנייה, או השלישית, יכול להתנחם בזה שלפחות הראש ירגיש פחות כבד בזכותן (בלי קשר לשינוי האמיתי במשקל של יתר הגוף…).

סופגניות אלכוהוליות
אלכוהול יכול להשתלב גם בסופגניות עצמן. תוספת של טיפה ברנדי לבצק היא שיטה ותיקה של סבתות כדי להפחית את הספיגה של שמן הטיגון בסופגניות. האלכוהול שבברנדי מתנדף וכמעט לא משפיע על הטעם, אבל התוצאה היא סופגניות אווריריות יותר ושמנוניות פחות.

חובבי הסופגניות המשודרגות מהדור החדש יכולים כמובן גם להוסיף אלכוהול למילויים או ציפויים של סופגניות. לרושם מקסימלי, אפשר להצטייד בחנויות לכלים חד פעמיים בפיפטות (טפטפות) מיוחדות לסופגניות, ואז להגיש כל סופגניה עם מנה אישית של רוטב להזרקה עצמית. רעיונות לרטבים אלכוהוליים תוכלו למצוא בתפריטים של הקונדיטוריות המובילות וגם פה בהמשך. רק שימו לב שהאלכוהול בסופגניות כאלה דומיננטי – אין הרבה סיכוי להשתכר מהן, אבל עדיין חשוב להגדיש בפני האורחים שאלה סופגניות למבוגרים בלבד.