X

מרגריטה: הכירו את מלכת הקוקטיילים

הקיץ כבר כאן ואין ספק שמשקה צונן שיפיג את החום המעיק של יולי-אוגוסט הוא משקה צונן, מרענן, כיפי וממש קל להכנה.

בדוק שאתם הכי צריכים עכשיו זה משקה שיצנן עבורכם את עומס החום של יולי-אוגוסט.

קבלו כמה מתכוני מרגריטה קלילים:

מתכון מרגריטה קלאסית:

120 מ"ל טקילה בהירה איכותית

60 מ"ל קוונטרו

60 מ"ל סאוור  ( מיץ לימון סחוט טרי ומי סוכר)

מלח (לציפוי הכוס)

משקשקים את כל המרכיבים בשייקר ומוזגים לכוס מרגריטה בעלת כתר מלח ומגישים

מתכון מרגריטה תות:

180 מ"ל טקילה זהובה פרימיום

80 מ"ל גרנד מרנייה

60 מ"ל סאוור  ( מיץ לימון סחוט טרי ומי סוכר)

חצי קילו תותים קפואים

נענע טריה

גרנדין וסוכר לציפוי הכוס

מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר עם קרח ומפעילים עד לקבל מרקם סמיך של ברד

מוזגים לכוס מרטיני עם כתר גרנדין וסוכר ומקשטים עם פרוסות של תות

מרגריטה אבטיח מלון:

180 מ"ל טקילה בלנקו

80 מ"ל טריפל סק

40 מ"ל סאוור  ( מיץ לימון סחוט טרי ומי סוכר)

קוביות אבטיח

קוביות מלון

לימון

מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר עם קרח ומפעילים עד לקבל מרקם סמיך של ברד

מוזגים לכוס נמוכה עם כתר מלח גס ומקשטים עם פרוסות של לימון

עם חוברת המתכונים שתקבלו בסדנאות הקוקטיילים של זיו מנור, תוכלו להכין לא רק קנקן מרגריטה מרענן וטעים, אלא כל משקה אחר שתמיד רציתם לדעת להכין ולא חשבתם שאתם מהטיפוסים האלה, שיודעים לשחק אותה ברמנים מקצועיים. אז בואו נדבר קצת על המלכה של הקוקטיילים, המרגריטה, שכל כך אהובה על ישראלים, ובצדק.

קודם בואו נבין רגע מי המציא את המרגריטה

נפתח בשורה התחתונה – אין לנו תשובה חד משמעית לשאלה הזו והאמת היא שלאורך ההיסטוריה אפשר למצוא כמה אנשים שטוענים שהם הראשונים שהמציאו את המרגריטה. למשל דניאל נגרטה, בעל מלון וקזינו במקסיקו, שהכין את המשקה והגיש אותו כמתנת חתונה לגיסתו מרגריטה.

או מרגרט סיימס, אישה שניהלה בית נופש באקפולקו. במהלך מסיבה שערכה בבית הנופש שלה, היא רקחה את המשקה על מנת להרשים את ניקי הילטון, שהוא בן לאחת ממשפחות העסקים המפורסמות ביותר.

אגדה אחרת מספרת על אישה בשם מרג'ורי קינג, שבשנות השלושים של המאה הקודמת, נהגה לחצות את קו הגבול מקליפורניה למקסיקו, רק על מנת שתוכל ללגום מהמשקה המופלא.

האמת היא שמרגריטה מגיעה בלי תעודת לידה רשמית, מה שאומר שגם אתם יכולים להמציא לעצמכם מרגריטה בסגנון שלכם

מה יש. איפה זה כתוב שאסור. והאמת היא שאחרי שתכירו את יסודות הכנת המרגריטה בסדנת הקוקטיילים של זיו מנור, תבינו שהסוד האמיתי להכנת מרגריטה משובחת הוא שימוש במרכיבים שטובים וטעימים לכם.
כי כל כך הרבה קוקטיילים הולכים לאיבוד במשך הדורות. המתכונים שלהם נרשמים על מפיות שנרטבות, או שהם משורבטים על פתקים שנתחבים לכיסים ונשכחים, או מועברים מפה לאוזן ופתוחים לפרשנויות.

הנה ההוכחה לכך שדברים טובים מגיעים בשלשות

מרגריטה אמיתית דורשת רק שלושה מרכיבים פשוטים: טקילה, מיץ לימון וליקר תפוזים. אין שום כלל ברזל שאומר שצריך להוסיף ממתיק, ובטוח שאפשר לשחק עם המרכיבים, למרות שיהיה קשה לנצח את המתכון הקלאסי.

הרבה אנשים מאמינים שבמקור שלה, מרגריטה היא קוקטייל ברד שיוצא מאיזו מכונה בתור משקה מתוק ומלא בפירות. האמת היא שהמרגריטה הקלאסית היא קוקטייל אלכוהולי עשיר וחמצמץ שמתאים לאנשים שאלכוהול הוא תחביב מוכר וידוע שלהם, כאלה שאוהבים לשתות.

המתכון הקלאסי מקדיש תשומת לב משמעותית למשחק ההדרים עם הטקילה, והתוצאה היא משקה דו גווני שמאזן בין לימון לתפוז מתוק. תחשבו על זה רגע, לפני שנעבור לעוד כמה עובדות שכדאי להכיר על הקוקטייל הכיפי הזה.

פרוזן מרגריטה מתכון

השימוש בלימון טרי אינו פתוח למשא ומתן

כשאתם מכינים מרגריטה בבית, אחרי שסדנת הקוקטיילים עם זיו מנור נגמרה, ואורחי האירוע התפזרו לדרכם, אתם עשויים להתפתות להשתמש במיץ לימון מוכן רק כדי לא לטרוח לסחוט כמה לימונים.

אלא שאם כבר השתתפתם בסדנה שתלמד אתכם לשתות אלכוהול כמו המקצוענים, כדי שתפנימו שלימון טרי הוא המפתח למרגריטה נהדרת. אם אתם מודאגים שתפעילו כמה שרירים מסחיטת הלימונים, אולי הגיע הזמן להשקיע במסחטת הדרים טובה.

אי אפשר להדגיש את זה מספיק: לא כל המרגריטות בעולם נולדו שוות

נכון. אין ספק שאם אתם רוצים להצטנן קצת בקיץ הלוהט, מרגריטה קפואה היא המשקה המושלם עבורכם, אבל סוד ההנאה הוא הרכבת הקוקטייל מהטעמים שאתם אוהבים.

אתם יכולים למשל להכין אותה בסגנון של ברד עם מיץ טבעי בשילוב עם טקילה וליקר תפוזים, או שאתם יכולים להוסיף לה את הפירות שאתם אוהבים, כמו למשל תותים, רימונים, פסיפלורה או מנגו – מה שאתם רוצים. לא משנה איך תכינו אותה, העיקר שיהיה לכם משקה מגניב שיצנן אתכם בקיץ הישראלי המשוגע.

בברים יוקרתיים, למשל, מרגריטה היא משקה נפוץ יותר ממרטיני, והיא מוגשת בכוסות זכוכית קפואות. אבל כשאתם מכינים אותה בבית, אתם חופשיים להגיש אותה בכל מיני כלים שונים שיש לכם בבית או שאהובים עליכם.

אפשר גם להמציא את המרגריטה מחדש

בנוסף למרכיבים הרגילים של המרגריטה הקלאסית, יש אינספור וריאציות להכנת מרגריטה, כמו למשל להוסיף לה תבלינים או להכין אותה עם מסקל, המשקה האלכוהולי המקסיקני שמיוצר מצמח האגבה, ובנוסף למסקל, אפשר להפוך את כתר המלח הקלאסי של המשקה, לכתר מלח מעושן, שמעניק למשקה ניחוח מעושן ייחודי.

בכל מה שקשור לכתר המלח שנחשב לחותמת ההיכר של מרגריטה, חשוב להבין שגם כאן יש לכם מקום לפרשנויות, ואפשר להמליח רק חלק משפת הכוס, אם אתם לא משתגעים על המון מלח. רק שימו לב שלא משנה מה אתם עושים, אל תחליפו מלח בסוכר. בשלב הזה של המאמר ואחרי הסדנה שעברתם, אתם כבר צריכים לדעת יותר טוב מזה.

מרגריטה טובה מוציאה מכם את הצד היצירתי

אין סיבה לא להיות יצירתיים ונועזים עם הכנת מרגריטה, כי המתכון המנצח הוא זה שמתאים בדיוק לטעמים שלכם. אתם יכולים לדלל אותה עם קצת יותר מים, או להקפיא אותה כמה שעות לפני ההגשה. אפשר לנער אותה ולהגיש אותה ישירות מהמכל, או למזוג אותה לכוסות קפואות עם קוביות קרח שישמרו על קור המשקה.

כשתהיה לכם שליטה בכל הפרטים הקטנים של הכנת המשקה, כפי שתלמדו בסדנת קוקטיילים שהחברים הטובים שלכם דאגו להזמין אתכם אליה, תוכלו להיות אפילו יותר יצירתיים ולהוסיף אפילו כמה עלי בזיליקום או פלפל צ'ילי לתוספת מורכבות.

אם אתם מעוניינים דווקא לפשט את הקוקטייל הזה, אתם יכולים להחליף את ליקר התפוזים בסירופ אגבה, ולהכין את המרגריטה שלכם בגרסה קצת שונה, אבל בדיוק לפי הטעם שלכם.

שוברים את המוסכמות בסדנאות אלכוהול

בניגוד למשקאות אלכוהוליים אחרים שנצמדים למתכונים מאד ברורים ומדויקים, המרגריטה היא משקה אלכוהולי שדווקא שובר את המוסכמות הללו ומעניק את החופש למי ש״רוקח״ אותו. תמיד תוכלו להוסיף למרגריטה את הטאץ׳ הייחודי שלכם מבחינת המרכיבים וליצור למעשה מרגריטה משלכם, כאילו אתם המצאתם אותה לראשונה.

אם אתם רוצים להכין לעצמכם כל יום משקאות וקוקטיילים מגניבים, לארח בכיף כמו מקצוענים, או להרשים את בן או בת הזוג בדייט רומנטי מושקע, זה הזמן ליצור קשר עם זיו מנור, מיקסולוג ואמן אלכוהול, ולהזמין סדנת קוקטיילים שהופכת כל אירוע לייחודי, מרגש ומקפיץ.
אתם תצאו מהאירוע הזה חמושים בידע (ובחוברת מתכונים וקטלוג מושקע) שיאפשר לכם להכין את כל המשקאות שתמיד חלמתם לדעת להכין כמו הברמנים המקצועיים שעמוק בפנים אתם יודעים שגם אתם יכולים להיות.

סדנת קוקטיילים איכותית של זיו מנור עם חבילת אלכוהל במתנה

סדנת קוקטיילים בבית מחיר

דברו איתי