אוי כמה שזה קשה. יצאתם בלילה לשתות עם חברים, אבל משהו שם השתחרר לכם. לא הצלחתם למצוא את הרגע הזה בו אתם עוברים ממצב של שתיה שהיא בטווח הסבבה לשתייה מוגזמת, וההשלכות? אתם הולכים לקום בבוקר עם כאב ראש עצבני שכנראה יהיה גם מלווה בבחילה. אין לכם מה לדאוג, לא אכלתם או שתיתם משהו מקולקל, פשוט חטפתם האנגאובר פסיכי, כזה שזכיתם בו ביושר, כי חשבתם שזה יהיה בסדר לשתות על קיבה ריקה, או סתם כי אין לכם גבולות ואתם לא יודעים להחזיק את השתייה שלכם.

המלצה מעמותת נובל
המלצה מעמותת נובל

ואם הייתם במצב של חיסכון והסתפקתם בתחליפי וודקה או וויסקי לא איכותיים, אז בכלל הוספתם חטא על פשע. אלכוהול שאינו איכותי, יביא עמו גם האנגאובר, כנראה, יותר קשה. אז אחרי שתבלו את כל היום במיטה ותרצו רק לעצום עיניים, יגיע השלב בו תישבעו שאתם לא נוגעים יותר באלכוהול (מה שכמובן לא יקרה). ההמלצה שלנו? קראו את הטיפים שמצורפים כאן, בשביל שבפעם הבאה שתצאו לשתות (ותאמינו לנו שזה יקרה הרבה יותר מהר ממה שהבטחתם לעצמכם) תוכלו להקדים תרופה למכה:

הטיפ הראשון- אוכל! וכמה שיותר שומני, אם אתם יוצאים לשתות ויודעים מראש שאתם הולכים להתפרע, תחסכו מעצמכם את החשבון הקלורי (הרי גם ככה אתם הולכים לשתות אלכוהול, שכפי שאתם יודעים לא בדיוק שווה ערך לעגבניה ומלפפון). אתם חייבים לרפד את הקיבה וכמה שיותר על מנת שתוכלו לספוג את האלכוהול. תאכלו גם לפני שאתם יוצאים, גם במהלך הערב עצמו, וכן, תקנחו גם אחרי שהחגיגה הגיעה לסיומה. אנחנו לא אומרים שתדפקו סטייק אנטריקוט עם פיתה בכל ארוחה כזו, אבל בהחלט אל תחסכו מעצמכם אוכל. ושוב, דגש על פחמימות ואוכל שומני – זה שתרביצו קערת סלט לפני הערב בלי כלום חוץ מכמה ירקות, לא יעשה את העבודה. לפני שאתם יוצאים תאכלו ארוחת ערב כמו שצריך, במהלך הערב נשנשו קצת צ׳יפס או מה שלא מגישים במקום שאתם יוצאים אליו, ואל תתביישו לעצור בדרך הביתה לאיזה טוסט מפנק עמוס בכל טוב.

טיפים שווים לאיך לשתות מבלי לקבל האנגאובר
טיפים שווים לאיך לשתות מבלי לקבל האנגאובר

הטיפ השני- תשתו! לא, לא רק אלכוהול. מים ובכמויות. למה כואב לכם הראש ויש לכם האנגאובר? סיבה מרכזית לכך היא בגלל שאתם כנראה מיובשים לגמרי, שכן שתיה מרובה של אלכוהול גורמת לכך. לכן אתם חייבים להקפיד לשתות המון מים. הורדתם עוד צ׳ייסר? יופי, עכשיו תאזנו עם מים. כמובן שלפני שאתם נכנסים למיטה והולכים לישון, מומלץ שתרביצו איזה בקבוק ליטר וחצי של מים. אם אתם מסוגלים.

הטיפ השלישי- ערבובים. יש תיאוריות הגורסות כי ערבוב בין משקאות שונים הוא לא בהכרח גורם להנאגאובר, אבל אנחנו אומרים – אם יש ספק אין ספק. תעשו לעצמכם טובה, אל תתחילו את הערב עם כוס יין, תעברו לבירה, משם לוודקה רד בול ובין לבין תקפיצו צ׳ייסרים של וויסקי. התחלתם עם סוג מסויים, או יותר נכון צבע מסויים של שתיה, זרמו איתו לכל אורך הלילה. גם אם אין לזה השפעה ישירה על רמת האנגאובר (וזה נתון לדיון) אין שום סיבה שתשתו מכל הבא ליד.

הטיפ הרביעי- הקפידו על אלכוהול איכותי- כן, אלכוהול שנראה כמו חיקוי לוודקה, או משקאות ברמה ירודה, אולי לא ישנו לכם בשלב מסויים מבחינת הטעם (כי אם תגזימו הכל כבר ירגיש אותו הדבר) אבל ללא ספק לאיכות האלכוהול יש השפעה על רמת ההאנגאובר והבחילות ביום שלמחרת. השילוב בין אל תגזימו לאלכוהול איכותי יעזור לכם למזער נזקים לכן כאשר בוחרים סדנת אלכוהול יודעים שהאלכוהול איכותי באמת.

טיפים שווים לאיך לשתות מבלי לקבל האנגאובר
טיפים שווים לאיך לשתות מבלי לקבל האנגאובר

הטיפ החמישי- דעו את המגבלות שלכם. לא מסוגלים לשבת דקה בלי משקה ביד? תדאגו שיהיה לידכם גם בקבוק מים למקרה ומשעמם. באלכוהול הכמות היא מילת המפתח. אם תגזימו בשתיה, סביר להניח שתסבלו יום למחרת. המטרה בלשתות אלכוהול היא לתפוס ראש, ליהנות, להיות משוחררים, וכן, לפעמים גם להרשות לעצמכם לעשות דברים שלא הייתם עושים אם אלכוהול לא היה מעורב בעניין, אבל בשום מצב תפקידו של האלכוהול הוא לא לגרום לכם לערפול חושים ואובדן עשתונות. הרי מה הטעם בלצאת רק בשביל לחזור הביתה ולהרגיש כמו סמרטוטים? צאו ותהנו, וברגע שתרגישו שאתם בראש טוב תורידו קצב. לאן אתם ממהרים?

מעוניינים לשמוע על סדנת קוקטיילים מבית זיו מנור? בואו נדבר על זה 📞 0522-457843